Daca dragoste nu e...nu-i nimic.

marți, 10 martie 2015

Exista viata dupa moarte!

Dupa ce Vladi imi spune ca el a crezut, pe cand era mic mic, ca toti adultii sunt inteligenti, il treb si eu, de curiozitate, ce crede despre asta acum.
Raspunde in stilul lui Moromete, zambind, ca niciodata nu s-a inselat atat de tare.

Cat de tare ne inselam noi, adultii, cand credem/nu credem ca putem fi prieteni cu "fostii" dupa divort.
Zilele trecute, citeam la comentarii, la scrisoarea de adio a Cezarei Dafinescu pentru regretatul George Motoi.
Am observat doua categorii de comentarii, se poate sa fii prieten dupa divort si nu se poate.
Este prietenie relatia de dupa divort sau e altceva?
Un comentariu zicea ca trebuie sa fie absolut nebuna/absolut nebune cealalta/celelalte persoane care orbiteaza in jurul celor doi divortati, dupa separarea lor, cand accepta "prietenia" dintre cei doi.

Am divortat. In timpul divortului am fost acasa, bineinteles. Inainte de notar, ne-am dus impreuna la cumparaturi. La notar, a fost de ca si cum am rezolvat situatia unei facturi restante, scurt si simplu. Dupa semnarea actului cu privina, el m-a dus cu masina unde aveam nevoie dupa care a plecat la serviciu, inapoi. Nu am discutat nici inainte, nici dupa si nici de atunci absolut nicmic despre divortul nostru.

Nu vorbim nici mai des  nici mai rar decat inainte de divort. Daca merg in Romania, vine si ma asteapta la aeroport. Nu, nu e mai tandru. Nu, nu a incercat sa ne impacam. Nu, nu aduce vorba despre noi. Vorbim numai despre copiii nostri. Locuinta am decis sa o lasam copiilor, sa aiba si ei o casa unde sa revina in caz de dor...orice. Cand merg in Romania gatesc pentru toti, stam la aceeasi masa toti. Parca el e mai relaxat. Eu nu stiu cum sunt. Am regrete pentru ca nu a mers. Dar nici nu e drum de intors. Privirea mea este inainte.

Nu suntem prieteni, ca nu ne impartasim vietile si problemele. Dar, totodata, parca impartasim mai multe decat cand eram imreuna. Avem, asa, o detasare. Si nu mai cautam suport la celalat. Doar ne spunem unele cand intamplarea ne aduna la un loc.

Noi ce suntem?
Noi ce-am fost?

22 de comentarii:

  1. exista amicitie dupa divort!
    fiecare cuplu are particularitatile lui si nu exista retete
    bun simt trebuie sa fie in schimb!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bun simt si realism. Plus sa stii sa pierzi. Cand mi s-a zis ca e cazul sa divortam, am stat doua zile si m-am gandit. Am zis simplu, da. ca atunci si cand ne-am casatorit. Ex soacra imi zicea ca trebuia sa ma indarjesc. De parca asta aprindea/re-aprindea iubirea. Am pus o singura conditie, sa o facem in liniste. Probabil detasarea de acum vine din lipsa presiunii responsabilitatii noastre in relatie. Cateodata pare mai bine de cat inainte. Doar unul din copii imi zice ca nu e greu sa fii mai bun pentru o saptaana-doua. Imi spune, nu uita! pffffff relatiile astea care pana si cand se termina sunt confuze...:) Dupa un an jumatate nu-s mai clara.

      Ștergere
  2. oh, noi am fost atât de nebuni incât ne-am mai acordat o sansa, doi ani dupa divort. Dupa 3 saptamâni traite din nou ca familie, ne-am despartit mai siguri ca niciodata ca divortul nu a fost o greseala!
    A fost prima iubire... un cunoscut spunea in legatura cu noi ca "Romeo si Julieta au fost nimic pe lânga astia doi!" ;) A fost marea iubire de la 18 ani... putea sa fie bine, dar s-a terminat rau, dupa 13 ani!
    Fetele sunt tot ce am mai scump pe Pamânt, apoi urmeaza parintii si actualul meu sot. Când credeam mai putin ca în viata mea va mai exista vreodata iubire adevarata, l-am cunoscut pe sotul meu si acum suntem toti fericiti... fetele sunt pe cale de a întemeia propriile familii, parintii sunt la casa lor... Suntem sanatosi, ce ne-am putea dori mai mult?
    :) Pe ex-sotul îl întâlnesc doar din 5 in 5 ani, la întrunirile organizate de liceu - el vine cu sotia lui, eu cu sotul meu si nu am absolut niciun regret.
    te pup draga mea. Nimic în viata nu este întâmplator!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Nu cred in cioarba reincalzita, mai ales dupa ce cativa ani m-am straduit sa o mentin macar calduta. Ma intreb adesea daca "nimic nu este intamplator" nu cumva este o alinare a constiintei in loc de coincidente.
      Oricum, pentru nou trebuie sa facem loc.
      Multumesc ;)

      Ștergere
  3. Citeam undeva că modul în care decurge un asemenea moment şi ce se întâmplă după ţine de civilizaţie.
    Nu am trecut printr-o asemenea experienţă, dar cred că doi oameni maturi şi cu scaun la cap pot vorbi unul cu altul şi se pot înţelege. Mai cred că după aşa ceva nu se răstoarnă lumea şi nici sfârşitul ei nu vine.
    Viaţa trebuie să meargă înainte, indiferent dacă mai rămâne sau nu o relaţie de prietenie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am fost convinsa ca divorturile sunt, fara exceptie, urate.
      Probabil, in cazul meu, a fost doar oficializarea unei despartiri care s-a petrecut in fapt si in suflete, cu mult timp inainte.

      Ștergere
  4. Vladi e o figura!:)
    Tu iti stii urma calea dreapta,iar eu nu pot/nu stiu sa dau sfaturi .
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Angi, Vladi e o figura!
      Eram cu el intr-o librarie si vad o carte despre managementul agresivitatii. Cum, adolescent fiind, lui ii mai sare tandara, imi zic sa ii bat saua sa priceapa calul. Se uita la carte, se uita la mine, si, zambind imi zice: e pentru tine? pentru ca eu nu am nevoie. :))) Te pup si eu! Doar Dumnezeu ne stie calea.

      Ștergere
  5. Cand spui "nu mai cautam suport la celalat" inseamna ca nu mai aveti asteptari unul de la celalalt.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca eu ma agatam mai tare.
      Stiu din psihologie ca fara exceptie vina in relatii este de 50-50%. Doar pentru ca stiu asta nu am ramas cu impresia ca eu am fost buna si el nu. ;))

      Ștergere
    2. Ma gandesc daca asteptarile astea, care, in mod normal ar trebui sa lege partenerul de tine, nu cumva te leaga mai tare pe tine de partener. De fapt, asteptarile te leaga de principii, de un mod de viata, dar tot te leaga.
      Acum ati reusit sa le rupeti si asta poate fi un pas inainte.
      Nu stiu daca e corect ceea ce am spus. :)

      Ștergere
  6. Intelegerea depinde in primul rand de oameni, de inteligenta lor, de educatie... Niciun om nu seamana cu altul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu seamana. De aia se despart! :))
      Cred ca modul despartirii tine de inteligenta...emotionala ?!

      Ștergere
    2. Eu am citit ca atunci cand intervine sentimentul de dispret o relatie e ireparabila, daca e doar dezamagire sau suparare sau rivalitate, de gen ca eu sunt mai bun si tu esti mai rau, relatia inca nu e total ireversibil rupta, asa ca in caz ca totusi lumea se desparte, e posibil sa se desparta cu neclaritate din asta decisiva finala, si de aia unii, poate cei mai constiinciosi din fire, care nu suporta asa jumatatile de masura sau chestiile neclare, sa ramana oarecum agatati de aceasta problema la care nu a existat acest raspuns final, (pe cand cei mai nesimtiti si mai putini constiinciosi sa suporte mai bine si problemele nerezolvate si sa nu se mai simta chinuiti de obligatia de a le rezolva). Insa instalarea sentimentului de dispret nu e o chestie automata in toate relatiile de cuplu, ba chiar apare in destul de putine cupluri pe cale de destramare, nu intr-o majoritate a lor, asa ca eu pot sa-mi inchipui ca exista pe lume destul de multi oameni constiinciosi (pt ca exista multi pd lume, chiar mai multi decat aia mai nonsalanti, mai ales daca sunt si educati sa le placa scoala si sa faca lectii, sa puna intrebari la clasa, sa rezolve probleme, etc) intrebandu-se ani de zile dupa aia, oare putem sa mai avem o relatie de prietenie daca aia de munca si casatorie totusi nu se mai poate ? Din ce zici mai sus, eu nu stiu raspunsul la intrebare, insa se vede ca esti o persoana care a luat probabil note mai bune la scoala decat fostul partener, (plus maj fetelor de fapt iau oricum note mai bune decat baietii asa per total, in sist educativ modern, din cate am citit), deci in acest sens e adevarat ca esti mai buna decat el, deci impresia ta era corecta. Dar poate o fi si el bun la ceva, de ex o avea talent la dansat, sau la fotbal, sau la pictat si decupat, adica nu trebuie neaparat sa ne facem o impresie total proasta despre acel om, de ex eu mi-as face o impresie proasta numai daca se angajeaza in chestii delincvente, antisociale, de ex fura, sau asupreste pe cei mai slabi decat el, sau face trafic de droguri, etc, chestii din astea ilegale si chiar imorale, caz in care chiar e mai bine sa nu avem relatii cu el, (chiar si daca nu ajungem sa dezvoltam dispret fata de el unii din noi).

      Ștergere
  7. Eu as vrea sa stiu ce-o sa fiu si p'orma, daca mai încape vedem si ce-am fost si mai ales sunt acuma. Nu bagatelizez, scuza-ma, o sa-ti scriu si la obiect. Si ce-am spus e oarecum la obiect...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai eu ce zic? Nu stiu ce-am fost, ca nu m-am prins, stiu un pic din ce sunt acum , iar ce voi fi...nici atat. Nu vorbim aceeasi limba?

      Ștergere
  8. doi oameni nu ma pot prieteni dupa o despartire. ori nu s-au iubit. ori s-au iubi prea mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ori tastatura ta e la fel de ieftina ca hainele si nu are unele litere. :))

      Ștergere
  9. Mi se pare o intrebare interesanta care ar trebui poate pusa pe masa in discutie la momentul negocierii contractului pre-nuptial alaturi de celelalte chestii care trebuie discutate inainte de casatorie, de ex contul de cheltuieli comune de cuplu, (eventual si de economii comune in caz ca partenerii sunt deosebit de constiinciosi), orarul de vacante in comun si orarul de sedinte de evaluare si planificare pe termen scurt trimestrial si mediu-lung cincinal, nr de copii planificati pt manufactura/adoptie, clauze speciale de derogare si anulare si intrerupere de contract care nu sunt inca mentionate in Codul Familiei din momentul respectiv, de ex alegerea unui partener surogat in caz ca unul e afectat de ceva care il face temporar incapabil sa participe la orarul de cine spala vasele, (incapabil mai mult timp decat ar rezista unul din parteneri in conditii comune, de exemplu eu, maxim 3 luni, ca dupa aia nu cred ca mai pot fi raspunzatorsi ar fi pacat sa se distruga o relatie de cuplu doar bazat pe acest defect personal, asa ca e bine sa se stie dinainte ce facem astfel incat sa nu luam decizii in mod precipitat asa la disperare, de ex eu sa incep sa colind cluburile in cautarea unui concubin caruia ii place sa spele vasele, adica ma tem ca as fi in stare daca nu gasesc alta solutie si/sau cine stie, banii pt eventuali servitori au trebuit sa fie cheltuiti pe asistenti medicali, adica nu se stie niciodata ce face stressul din om, mai ales daca partenerul devine incapacitat de boala...zau, nu stiu daca acest lucru e acoperit de Codurile de Familie prezente, desi cred ca fusese acoperit de niste coduri legale de familie religioase mai din vechime, dar nu stiu sigur, trebuie sa mai studiez, chestia cu spalatul vaselor e ceva care pe mine ma ingrozeste daca devine amestecata cu o relatie de cuplu la un moment dat, pt ca prevad deja multe momente tensionate, gelozii, chiar drame pasionale in jurul chiuvetei, mai ales daca vom fi saraci si masina de spalat vase in pana, valetii obraznici si suoer-pretentiosi la salariu, partenerul incapacitat si delirand de la febra...nici nu vreau sa ma gandesc...mai bine discutam la rece dinainte sa avem un plan B sau un plan de criza maritala)...deci am sa notez si aceasta intrebare despre daca sa ramanem prieteni dupa un eventual divort, si ce inseamna mai exact prieten, de ex daca poate include si un ajutor dezinteresat amical pt spalatul
    vaselor din cand in cand, sau doar schimb de informatii utile, de ex asa o barfa despre un VIP cunoscut anterior, sau daca o vacanta in Albania e mai misto decat in Croatia, etc. Zau, pot sa zic insa sincer ca daca vor exista copii, (desi probabilitatea asta e extraordinar de redusa eu nefiind totusi nabab si nu cred ca sunt sanse sa ma casatoresc cu un bilionar astfel incat sa-mi permit sa iau eu personal in consideratie vreun copil, din punctul meu mai ingust si sucit de vedere), zau cred sincer ca am sa votez o clauza pro-prietenie dupa un eventual divort, chiar si fara obligativitate de spalat vase, pt ca asa mi se pare moral.

    RăspundețiȘtergere
  10. Orice casnicie incepe cu sperante, dragoste si intelegere. Din pacate, oamenii se schimba pe pacurs si idealurile ce pana de curand erau commune, devin idealurile unui singur partener. Cand simti ca nu mai ai intelegere si drumurile tind sa se desparta, este bine sa lasi in urma trecutul cu frumusetile lui. De cele mai multe ori ceva stricat (si nu ma refer doar la casnicii, ci si la obiecte) este foarte greu de reparat sau chiar imposibil. Atunci inlocuim ce este vechi cu ceva nou. Chiar daca nu ne place, omul este facut sa se obisnuiasca si cu bine, dar mai ales cu rau.

    RăspundețiȘtergere