Daca dragoste nu e...nu-i nimic.

vineri, 3 februarie 2012

De ce este bine să fii singur uneori



Ai timp să numeri...
Degetele răsfirate în buzunarele goale.
Prietenii pe care îi vezi în oglindă, când te privești.
Iubiții care nu contează.
Defectele pe care crezi că le are celălalt.
Calitățile pe care le vezi numai în tine.
Clipele și gândurile bune pe care le împărtășești.
Gândurile rele pe care le servești cu lopata.
Cuvintele dulci și neadevărate.
Cuvintele grele cu care te desparți.
Cuvintele de încurajare pe care le-ai servit cu bocancul
(dar când ești la pământ, nu mai contează ce nu te ridică)    
Vorbele pe care le-ai dorit și nu le-ai auzit niciodată.
Visele deșarte.
Anii întregi de așteptare.

Ai timp...
Să-ți vezi mizeria dintre degetele de la picioare.
Să o cureți.
Să o lași acolo și să te încalți cu Prada.
Să vezi că lucrurile bune vin de unde nu te aștepți.
Să cureți oglinda în care te privești.
Să înțelegi că ceea ce reproșezi altora, sunt propriile tale probleme.
Să înțelegi că frumusețea văzută în alții, este frumusețea ta.
Să conștientizezi că ai o problemă când nu poți să vezi frumusețea.
Să stai în cadere.
Să te ridici.
Să crești.
Să te iubești așa cum ești, mai puțin ca perfectul.
Să afli ce îți dorești.
Să constați că fericirea nu este în celălalt, ci în tine.
Să arunci bolovanii pe care îi credeai diamante.
Să te ancorezi în realitatea uneori copleșitoare.
Să te orientezi spre ceea ce contează:
Dumnezeul din tine.




23 de comentarii:

  1. ..sa constati ca fericirea nu este in celalalt...ci in tine...daa!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. uni oameni nici in singuratate nu sunt singuri, isi aduc cu ei toate problemele astfel ca nu mai pot sa vada altceva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai asta e ideea, zic eu. E usor sa fii puternic inconjurat de oameni, problemele tale dispar printre ei, coboara si stau colo, la picioare. Nu se vad.
      Dar cand esti singur, BUM!, sunt in fata ta...de aici urmeaza greul. Ce faci cu ele, facand mai intai ceva cu tine...
      Nefericirea trebuie descompusa pana cand nu mai ramane nimic din ea, apoi treci intr- alta stare.
      Problemele, trebuiesc rezolvate.

      Ștergere
  3. Ai drpetate, e bine să fii singur câteodată, poţi să ajungi un pic mai bogat sufleteşte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa cum am zis, depinde cu ce te ocupi cand esti singur :)

      Ștergere
  4. tare fain!
    si din pacate adevarat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai, daca ni se releva toate astea, macar stim cum stam...in raport cu noi insine.

      Ștergere
  5. Aoleu ! Si in Anglia va lasa atata timp liber nesanatos de mult la serviciu ? Credeam ca doar in Scandinavia se intampla asa ! Ca zau, oricat de narcisist sunt eu daca nu ma simt vinovat cat de MULT timp liber real am la dispozitie pt a deveni introspectiv, PLUS in cazul meu aici in Norvegia asa ceva pare a fi incurajat chiar in cultura muncii si vietii generale. Ca eu mereu am fost singur, (adica nu am convietuit cu altcineva niciodata in afara de parinti, dar ei erau la serviciu si eu aveam doar gardian, gen bunica sau scoala in timpul ala), plus am fost copil unic toata viata, nici macar nu am avut prea multi prieteni sau iubiti pe termen lung, insa niciodata NU am avut atata timp liber cat am acum la dispozitie in Norvegia atat la serviciu cat si off serviciu plus incurajare activa culturala din jur catre introspectie (si, desigur si autocritica, ca eu personal daca devin introspectiv mi se pare imposibil sa nu devin autocritic chiar din prima ca la mine si devine imediat clar ca eu sunt de vina, doar ca de obicei nu am timp sa stau sa-mi dau seama).

    Zau, eu personal nu cred ca e prea sanatoasa aceasta incurajare catre introspectie la nivel de navel-gazing la toata lumea, ca nu toti oamenii sunt inclinati catre asa ceva din fire...ba poate duce chiar si la obiceiuri nesanatoase ca de ex alcoolism, in cazul persoanelor care nu sunt inclinate din fire sa fie asa, si singura posibila functie posibil utila a introspectiei este invatatul efectuarii unei autocritici de tip sanatos, adica realista si cu gasitul de metode de optimizare personala, nu falsa ca la autocritica in fata colectivului de partid, nici exagerata in mod pesimistic depresiv, sau re gen auto-plans de mila de sine, dara pana si aceasta functie trebuie utilizata cu masura tocmai ca sa ramana la nivel realist si posibil util la ceva...altfel e efectiv pierdere de vreme si tocire de neuroni complet degeaba, plus, cum am zis mai sus, tocire de posibile cai de neuroni care nici nu e prea bine sa fie batatorite si e mai bine sa fie lasate la nivel de hatis de jungla virgina, ca pe urma uite asa se batatoresc si scurtaturile catre dipsomanie, (un fel de compulsie de a bea alcool), sau alte ritualuri nesanatoase de tip addictiv.

    Desigur pt cei carora le vine manusa sa fie introspectivi si le place si sunt chiar optim functionali in acest stil e OK, dar totusi cel putin 50 % NU sunt si e chiar posibil daunator, dupa parerea mea...ca vad la mine, ca in 2011 am consumat 2 (doi) litri de alcool (pur), ce nu facusem poate la total din 2006 incoace, si acum doar ce a inceput 2012 si am si dat gata 250 ml aquavit la 41,5 % alcool. Si nici macar nu am risc genetic pt alcoolism, si eram mai mult cu hiturile de dopamina din tigari si indragostiri frecvente ca addictii, plus cu vreo 2 fetishuri total nepericuloase nici pt mine nici pt altii re alte compulsii necesare. Acum ca am si timp nesanatos de mult pt introspectiune, plus unul din fetishuri, ala cu pantofii nici nu imi mai e la fel de accesibil ca in Romania, ca ce incaltaminte e aici e nenorocire la calitate plus la cum arata, tigarile sunt 10 Euro pachetul, si vad ca am luat-o si pe panta addictiei SCRIERII (si inca si pe Internet, tocmai acum cand trebuie sa fim din ce in ce mai atenti re ce scriem si cum scriem cf ultimele indicatii ale d-lui prim ministru norvegian), eu care nu am scris in viata mea mai mult de probabil total 1 caiet mic si subtire de compuneri sau comentarii literare obligatorii in timpul intregii scolarizari obligatorii, si am inceput sa beau si alcool !

    Zau daca nu incep sa imi formulez fantezii de a da in judecata statul norvegian pt daune morale re consecinte adverse re sanatate personala legate de necesitatea de a ma adapta local si a ma transforma din om obisnuit in om ideal de tip scriitor norvegian model !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ti-am gasit vreo 3 mesaje la spam...le-am postat, nu le observasem.

      deci, interiorizarea cu cristalizarea problemelor, pe tematici, sectiuni si interese...se face in timp mai indelungat...eu am avut doar o dimineata devreme mai libera.
      Oricum, scrisesem intr-un comentariu precedent ca sunt mai avizata acum sa scriu despre singuratate...
      mie nu-mi vine sa beau ...inca! :))

      Ștergere
    2. Doamne fereste, bat in lemn de 4 ori sa ajung eu vreodata sa am timp la dispozitie ca sa ajung sa imi fac vreo cartografiere asa pe sectiuni de probleme. Efectiv mi se pare o indulgenta absolut daunatoare, efectiv la nivel moral, pt oricine sa isi permita sa cheltuie atat de mult timp aplecat asupra nevoilor sau intereselor lui/ei personale. Plus ca s-a demonstrat la nivel de Premiu Nobel pt Economie ca auto-cunoasterea NU foloseste la nimic cand e vorba de facut ulterior alegeri de a investi banii corect in ce are sanse de reusita si de imbunatatire de stare fie doar strict personala, fie si personala si a bunastarii unui grup de oameni de interes. Efectiv fiecare continua sa faca acelesi alegeri dupa cu s-a nascut sa le faca, adica tot la risc-liberal sau tot prudent-conservator, indiferent despre ce e vorba, si absolut indiferent de cifre puse in fata, de autocunoscut sine si instante de consecinte proaste din actiuni anterioare din situatii similare, etc. Si split-ul intre cei ce fac alegeri mai la risc vs cei ce fac alegeri in mod mai prudent e cam 50 -50 %, de aia si alegerile politice de tip democratic modern dreapta-stanga sunt inca palpitante, si e interesant sa te uiti la demonstratii ale oamenilor muncii din Rusia care cer reforme politice la TV, cu balonase albe si stegulete rosii, pe culori specifice de Cruce Rosie, chiar daca se stie de dinainte ca Putin va castiga alegerile prezidentiale de luna viitoare oricum, atat la nivel matematic, cat si la nivel analitic calitativ de situatie, plus ca a fost confirmat de dinainte la nivel de certitudine si de BBC.

      Sorry ca am scris dezlanat, dar era vorba ca eu personal am extrapolat chestia re autocunoasterea fiind inutila si la cunoasterea istoriei fiind inutila, ca sa fiu sigur ca nu trebuie sa ma mai chinuiesc si cu materia asta scolara.

      http://www.3quarksdaily.com/3quarksdaily/2011/10/is-self-knowledge-overrated.html

      Ștergere
    3. clasificarile sunt facute cu un ton de blanda autoironie, nu le lua in serios.

      Ștergere
  6. Ca sa te poti gândi în liniste la cei cu care ai vrea sa fii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A da, sunt de acord. Daca tot i-am facut reclama d-lui Kahneman mai sus, (cel cu Premiul Nobel pt Economie 2002 si recent devenit ff popularizat in mass media probabil din cauza ca oamenii au nevoie de guru re economia mai proasta), dansul a fost interview-at recent de revista Time Magazine si intrebat re fericire si ce ar fi facut el altfel daca stia ce stie azi ca sa fie mai fericit, si el a raspuns ca si-ar fi planificat viata si cariera astfel incat sa petreaca cat mai mult timp posibil cu oameni care sa ii placa si asta l-ar fi facut precis mai fericit daca nu neaparat si mai satisfacut.

      Mie mi-a placut extraordinar de mult acest raspuns, mai ales ca mi-a placut aluzia, daca a fost metionata diferenta intre fericire si satisfactie, la inaintasul economist politic JS Mill, (cel cu intrebarea re daca e mai bine sa fii un porc satisfacut sau un om nesatisfacut), si, in plus, mi-am permis si o completare la asertiunea d-lui Kahneman despre importanta petrecerii a cat mai mult timp cu oamenii care ne plac, si anume ca oamenii care ne PLAC, cei care ne pot face fericiti a la longue, sunt destul de rar aceeasi de care ne indragostim sau care ne zic ca ne iubesc din cand in cand, desi e desigur SATISFACATOR sa petrecem ceva timp si cu acestia, insa a la longue e posibil sa nu fie aia care ne fac fericiti, si ca trebuie acordata atentie si acestui aspect atunci cand ne planificam viata si cariera.

      Ștergere
    2. Dan,
      foarte adevarat! am si 'taiat ceapa' cand am citit...:D

      Ștergere
    3. drcraciu,
      avem doar iluzia planificarii.
      satisfactia si fericirea nu fac parte din acelasi tablou, nu au cum sa se contopeasca.
      satisfactia tine mai degraba de nevoi primare, iar fericirea tine de spirit, elevare.
      Asa ca n-ai cum sa ai un porc satisfacut si fericit.

      Ștergere
    4. PS Chestia asta cu diferenta semnificativa intre satisfactie si fericire, cred ca e destul de importanta si din punct de vedere educativ pt parintii de copii care isi doresc desigur ca copii lor sa traiasca mai bine economic si sa fie, daca e posibil, si mai satisfacuti si totodata si mai fericiti decat au fost ei, (ca asa sunt majoritatea parintilor), plus ca in zilele noastre avem efectiv din ce in ce mai mult timp ca sa ne ingrijoram atat despre starea si progresul nostru personal, cat si al eventualilor nostrii copii, si zau daca nu de aia ies destul de multe neintelegeri si chiar posibil conflicte de tip politic inter-generational, ca lumea nu stie diferenta dintre fericire si satisfactie, si nu stie ce sa le ceara preferential copiilor lor sa fie, satisfacuti, (prosperi), sau fericiti, mai intai, si e desigur ff posibil sa fii si ambele, dar e mai greu si nu e vina tuturor copiilor ca nu sunt toti si mai satisfacuti si mai fericiti decat parintii lor, la fel cum nu e vina nici a polticienilor, ca ei doar fac reclama la diverse metode catre atingerea acestor deziderate teoretice ale parintilor unei generatii, dar desigur ca pana la urma fiecare face tot ce il taie capul, starea economiei nu poate fi neaparat imbunatatita pe termen LUNG prin masuri de austeritate, lumea se supara pe FMI, etc, iese o total varza, si asta doar pt ca avem efectiv prea mult timp sa ne gandim la noi insine, dar si pt ca nu stim definitia unor cuvinte pe care le folosim si le si auzim in diferite discursuri educative si politice, deoarece intr-adevar analfabetismul functional este in crestere in mai toata lumea, (adica stii sa citesti dar nu intelegi ce citesti, deci nu poti trage nici o concluzie utila pt tine).

      Deci, desigur, recomandarea cea mai utila, este ca sa folosim timpul liber pe care il avem solitar ca sa ne dezvoltam si vocabularul.

      Eu personal imi petrec timpul liber solitar adesea dormind, nu gandindu-ma la mine sau imbunatatindu-mi vocabularul, de aceea eu personal NU pot ridica revendicari sau pretentii fata de absolut nici un poltician al lumii sa ma faca pe mine mai fericit sau mai satisfacut prin imbunatatirea economiei si incurajarea ofertei de job-uri la oamenii care-mi plac mie.

      Ștergere
  7. TOCMAI pt ca suntem OAMENI cu creier de Homo Sapiens sapiens si NU de porci AVEM capacitatea reala de a fi ATAT Satisfacuti cat si Fericiti, si eu nu cred ca sunt neaparat chestii din 2 "planuri" diferite sau lumi diferite si NU e o chestie de ori ori, desi desigur NU vom putea toti, si nu stiu daca e posibil ca sa putem majoritatea dintre noi, si de aia se chinuie multi economisti politici ai lumii, doar doar s-o putea pt majoritate sa fie si fericiti si satisfacuti, dar din pacate pt asa ceva trebuie educatie masiva la nivel de reeducatie masiva de populatii largi si nu cred ca e etic, mai bine e sa ii lasi pe fiecare sa creda ce-o vrea si sa faca ce l-o taia capul, daca TOT o sa o faca oricum a la longue, indiferent daca i se explica ceva sau i se pun niste cifre in fata, etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar voiam sa zic ca nu depinde de morala sau de planificare mereu, depinde si de hazardul unde te nasti si in ce timpuri te nasti. Si, in plus, uneori oricat te-ai stradui, cf firii tale, fie mai la risc, fie mai prudent, chiar daca nici macar nu esti gambler din fire, efectiv nu-ti iese, si ajungi sa pierzi sau sa o iei peste bot ff rau mai rau decat ar fi sa pierzi la ruleta/zaruri, si efectiv nu e vina ta, asa a fost sa fie, si nu neparat vina cuiva, desi e uneori permis, la suparare sa dai vina pe cineva, eu in general recomand ca preferabil sa se dea vina pe D-zeu decat tot pe mame, ca efectiv nu mai suport daca mai aud inca pe unul/una dand vina pe relatia cu mama sau chiar pe mama re comportament copil, ca NU e asa, si s-a anuntat si la nivel de NY Times si la nivel de Financial Times ca nu e asa, dar nu prea a fost nimeni atent.

      Ștergere
  8. Dupa cate se observa, singuratatea aduce o multime de beneficii...
    Sunt de acord cu tine, este o sansa extraordinara de a te indrepta spre tine insuti.

    RăspundețiȘtergere
  9. Apăi dacă e așa, atunci să fim singuri mai des. :-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt total de acord cu singuratatea insa total anti umplerea exclusiva sau majoritara a acestui timp solitar cu activitati de tip introspectiv.

    RăspundețiȘtergere