Daca dragoste nu e...nu-i nimic.

duminică, 7 noiembrie 2010

Copiii spun lucrurilor pe nume...(3)

Coboram cu Copilu' Vladi dealul Şumuleului...spre seara. La poalele dealului se află Catedrala catolică...se auzea slujba de seară, "Tatăl nostru..." cântat cum îl cântă ei în tonalitate joasă...

"Am auzit asta şi la radio...mă îngrozeşte" îmi spune Copilu'.
"De ce? Este Tatăl nostru..." încerc să-l liniştesc, şi-i privesc faţa cu umbre.

"Sună de parcă ar fi incantaţii...pentru spirite...sau pentru blesteme".
"Vezi tu Vlădică, se pare ca religiile folosesc tonalităţi aparte...catolicii folosesc tonalităţi joase, liniare aproape, ortodocşii cântă mai diferit "Tatăl nostru", folosesc şi note înalte...iar în America comunităţile creştine de negri au gospel-ul".

"Cred că mi-ar plăcea gospel"...îmi spune Copilu zâmbind cu toată faţa.

Apoi ne-am apucat de mimat mişcările văzute la televizor, în filmele americane, când se cânta gospel. Ne-am veselit. Credinţa e bucurie! Sau ar trebui să fie...

...şi mi-e tare drag Copilu'!


15 comentarii:

  1. Incantatii...daaa, aceeasi senzatie o am cand ascult unele cantece bisericesti sau asist la astfel de ritualuri asemanatoare.

    si mie mi-e drag Copilu' din ce povestesti. parca va si vad cum va distrati voi amandoi si-mi place ce "vad"... :)

    super pozele Scuba 2, (si celelalte) reprezentative...baietelul cu pumnul strans sa arate cine e puternicul si fetita (din cate inteleg) asa mai delicat si-a asezat mainile sub barbie, asa...ca o fetita.

    frumos. place mult la mine ce se "implanta" :))) (traducerea: intampla :D) pe aici.

    RăspundețiȘtergere
  2. AAA !!! Careva sa zica , iesiti la plimbare si pe mine nu ma luati , rusinica! , :)):))

    RăspundețiȘtergere
  3. Stie bine copilu'!! Câta bucurie la gospel!

    RăspundețiȘtergere
  4. Kitty,
    ideea este ca eu nu am sesizat niciodata tonalitatile, probabil puterea obisnuintei. Da, amandoi copii sunt maaari figuri. Nu te plictisesti cu ei. Vladi e genul mucalit. Silvia e total diferita, ea...te ia usor peste picior intr-un mod care nu supara, mai degraba te pufneste rasul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mada,
    pana ne intalnim sa ne plimbam...ahaaa cate ore de drum ne despart...

    RăspundețiȘtergere
  6. Dan,
    miscarile le-a prins :)) (niste caraghiosi si eu si el)

    RăspundețiȘtergere
  7. Brr, bine că ne-a ferit Dumnezeu pe noi, pravoslavnicii, de gospel!

    RăspundețiȘtergere
  8. Vania,
    eram contrariata de raspunsurile tale...si m-am apucat sa caut dupa tine pe internet...
    Tu chiar esti preot ! :)
    (si nu numai ! ce sa-ti fac, daca erai ungur stiam si eu de tine...asa nu vad dupa padure. Sau daca eram eu romanca? :)) )

    RăspundețiȘtergere
  9. Îmi spunea o prietenă, învățătoare la clasele I-IV, că e de-a dreptul îndrăgostită de ăștia mici. Cic-ar fi cei mai interesanți și sinceri oameni - în devenire - :-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Alexandru,
    invatatoarea lui Vladi nu a fost atat de inteleapta, ne-a facut viata calvar, lui- incercand sa-l "stramteze" pe Vladi in sabloanele ei, iar mie-incercand sa ma convinga ca Vladi are "o problema...si nu fizica".

    E destul de greu ca parinte sa-l faci pe copil "sa-si tina gura". Nu stie ce e diplomatia. El spune ce gandeste.Atat! Destul de greu cand nu vrei sa-i distrugi aceasta calitate, insa stii ca ii va aduce necazuri cu nemiluita.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ha, ha, si eu am aflat acelasi lucru despre Vania dupa ce i-am spus superior ca eu fac "ce spune popa, nu ce face el". Pe urma nu prea ne-am mai contrazis ca oricum stie tot ce fac. Singura chestie (înca) în discutie este coniacul (el) contra vodca (eu). Ce bine-ar fi sa fie toti preotii ca el!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu stiu ce sa zic...eu inca nu m-am spovedit la el. Il privesc in poza si mi-e ca o sa-i cada si parul din barba.
    Inca il menajez...Inca il menajez...Vine vremea si pentru spovedit :) Si daca nu ma va scoate din lista lui, e clar un tip tare...Insa riscul e s-o dea SI pe vodca.
    (iar eu ma apuc de coniac)

    RăspundețiȘtergere
  13. Ai ilustrat frumos un lucru trist: nu toți învățătorii sunt învățați.

    RăspundețiȘtergere
  14. :) Alexandru, noi doi folosim un pic diferit cuvintele...prefer un invatator nu chiar atat de invatat, dar sa fie iubitor de prichindei si cu mai multa aplecare.
    Au un rol foarte important, ei sunt cei care formeaza copiii si ii invata sa faca parte dintr-un grup social nou.

    RăspundețiȘtergere