Daca dragoste nu e...nu-i nimic.

sâmbătă, 13 noiembrie 2010

Muguri de iubire ?!

După ce am trecut prin etapele întrebărilor despre iubire şi mai ales despre sex, iată că începe etapa experimentărilor.
:) Copilu. Nu eu.

Peste câteva luni împlineşte 14 ani. Observ firişoare fine dar tot mai evidente la mustăcioară.Lui nu-i plac. Observ mici schimbări în comportament, mai o întârziere, mai o lipsă de elan la învăţat...îmi zic, hai că e normal. Sunt cu ochii pe el. Dar când se grăbeşte să ajungă la calculator, repezit să-şi deschidă messengerul...încep să mă scarpin gânditoare...Copilu nu stă pe messenger. Il vezi maxim de două ori pe an făcând asta şi-atunci deschide şi închide...nici în mail nu se uită. Copilu e genul care trebuie împins afară din casă. Îl şi împing. Îi spun să stea afară un timp anume...apoi dacă se întâlneşte cu alţii uită să mai vină. În timpul şcolii "ieşitul" se întâmplă numai cu rost, la orele de pian, la taekwondo. În week-end, da.
Şi vine într-o sâmbătă, de-afară, într-un suflet să ceară bani pentru clatite.În oraş. Cu nişte băieţi.
"Îţi dau şi de suc", eu de colo.
"Nu-mi da că punem banii la un loc şi ne ajung pentru o clatită şi suc. Au şi ELE bani",Copilu.
"Pai care ELE, n-ai zis "nişte băieţi"?", eu de colo.
"Shhhhhtttt...",Copilu. (să n-audă tata).
În fine...nu-l reţin. Aflu eu mai târziu.
Apoi au urmat proiecte pentru şcoală făcute cu colega Paula şi încă o colegă (pentru a distrage atenţia), apoi plimbări cu Paula, apoi pe bicicletă cu colega Paula, apoi iar la noi Paula, apoi el la Paula, apoi nişte minciunele şi lipsit de la ora de pian o dată, apoi încă o dată (timp petrecut cu o colega...aţi ghicit, Paula), apoi pedeapsa, nu e respectat programul nu mai există nici altceva.Îl pedepsesc până în week-end...totuşi. Multe telefoane. Mai închid ochii când deschide mess-ul. Are liber duminică. Apoi urmează excursia cu clasa la Sibiu.
Când se întoarce ne face semn mie şi Silviei să mergem în cameră. Discuţii în secret. O mamă ştie că în general acestea sunt dicuţii cu probleme.
"Paula este o proasta!"...Copilu.
Şi povesteşte cum i-a cumpărat un colier şi în prima seară i l-a dăruit şi a întrebat-o dacă vrea să fie prietena lui. Cum ea a luat colierul în timp ce-i spunea "Mă simt jenată să accept cadoul tău pentru că am prieten, este Liviu" (Liviu? cocălarul clasei? mincinosul?cel care fumează din clasa a IV-a? cel care a baut la petrecerea unui coleg din vinul furat de la masa adulţilor?) .
Copilu i-a zis să facă ce vrea cu colierul, lui nu-i trebuie. Şi n-a mai vorbit cu ea niciodată.
Privirile mele se întâlnesc cu ale Silviei, nu înţelegem nimic, în ultimele săptămâni, când nu au fost împreună, au vorbit ba pe mess, ba la telefon. Când apar Livii aştia?
Ce trebuie să-l învăţ pe Copilu? Că fetele se iau pe sus?
Îi spun doar că amândoi sunt copii, amândoi trebuie să înveţe cum se construiesc prieteniile, îi spun că el nu a greşit nimic, îi spun că atunci când începe să-i placă o fată s-o întrebe direct dacă are prieten, îi spun să scoată cadoul din buzunar numai când aude un "da", îi spun că el e un băiat frumos şi deştept şi vine ea vremea când fetele vor alerga după el, dar el trebuie să ştie că este deosebit. Nici nu se compară cu Liviu. Paula are şi ea de învăţat să cunoască omul dincolo de gelul din păr.

Şi iată cum de mici fetele îi preferă pe cei care nu dau doi bani pe ele.
Ce să-i mai spun?

8 comentarii:

  1. =))=))=))
    Doamne !!!! Suntetzi criminali !!!! criminali!!! amandoi !!!
    >:d<>:d<b pt amandoi !

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) greuuu cu femeile... si mici si mari sunt greu de inteles....

    RăspundețiȘtergere
  3. Mada,
    Criminalii sutem trei. Intra si Silvia aici, ea e mai sofisticata decat Vladimir la poante...
    Mi-am amintit cand a plans si ea prima data pentru un baiat, dupa 2 zile vorbea ala cu alta fata, plangea si pentru mine situatia era inedita...asa ca am intrebat-o daca voia sa se casatoreasca cu baiatul ala de plange in halul asta...ea m-a privit socata pentru o secunda, apoi ne-a bufnit rasul pe amandoua si nici ca a mai plans.

    RăspundețiȘtergere
  4. ei, mosu...candva ma intrebam si eu "cine sa-i inteleaga pe barbati?" ...si m-am dat batuta.
    Ma straduiesc sa cresc un barbat bun, pentru ca toti barbatii de care se plang femeile sunt crescuti tot de femei.
    Am zis ca incep munca de aici, eu sa nu fiu ca altele si copiii mei sa fie educati pe-ndelete cu simt in ei. Se vor autoeduca ei in functie de limitele interioare.
    Mai mult nu stiu ce sa fac :).

    RăspundețiȘtergere
  5. eiii... sophie, barbatii sunt coala alba de hartie... cam rudimentari ei asa, dar simplu de citit... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. :) mosu,
    viata este atat de complexa si subtila, incat nu se poate sa decid atat de usor ca tu ai dreptate si eu gresesc.
    Si n-am sa cad in capcana de a crede aprecierea mea ca fiind corecta.

    Pana nu demult credeam ca oamenii (femeile si barbatii) sunt jumatati pe Pamant si poate au noroc si se gasesc pentru un intreg.

    Acum, in schimb,ma gandesc ca e mai cu sansa pentru pereche sa cred ca atat barbatul cat si femeia trebuie sa ajunga independent la a fi un intreg, pentru a nu se hrani din energia celuilalt, pentru a nu intra in jocul pentru putere/dominare unul asupra celuilalt...chestii din astea soft care "omoara".

    RăspundețiȘtergere
  7. azi dimneata la 6 si 13 minute populatia pamantului era de 6,881,837,538 locuitori; iti dai seama ca e destul de greu sa-ti gasesti jumatatea prin asa hatis... ti-ar trebui o gramada de vieti doar ca sa dai mana cu fiecare, d-apai sa-i mai si cunosti (nu mai pun la socoteala ca dupa ce vei fi data mana cu toti va trebui s-o pui in gips); deci treaba cu jumatatea e clar o poveste inventata de mosi cu barba alba...

    RăspundețiȘtergere
  8. vladi este copilul meu de suflet si e adorabil :) si silvia bineinteles :) dar vladi e vladi:)oricum ii ador pe amandoi putin mai mult pe vladi totusi:) daca paula a ales un livi din gramada inseamna ca nu era la inaltimea lui vladi:)

    RăspundețiȘtergere