Daca dragoste nu e...nu-i nimic.

duminică, 2 octombrie 2011

Ce nu trebuie sa te apuce noaptea intr-un oras mic

Cum mereu exista o parte neprevazuta in viata noastra, iata ca vineri seara tarziu, aflata in pijama, ma gasesc in fata faptului de a o lua la drum.
N-am fost niciodata in orasul Covasna, asa ca de nevoie am facut-o si pe asta.
Dupa ce am condus aproape doua ore pana acolo, din Targul Secuiesc alegand, evident, varianta mai lunga spre Covasna, imi dau seama ca trebuie sa raman in oras pana dimineata.
Cum era deja 12 jumate noaptea cand am iesit de la spital (nu eu am probleme), ma gandesc cuminte ca nu are sens sa vin alte 2 ore pana acasa pentru ca dimineata trebuie sa revin.
Si cel mai usor lucru a devenit cel mai greu.
Sa gasesti cazare in Covasna, noaptea, la 12 jumatate.
Am vizitat vreo 8 hoteluri si toate pensiunile aparute in cale. Hotelurile au spus ca nu au locuri sau nu ne pot primi pentru ca nu am facut rezervare in prealabil!, iar la pensiuni am lovit portile, au latrat cainii dar nu a iesit nimeni la poarta. A! intr-un loc a raspuns cineva la telefon, mormaind ca la ora aceea din noapte nu se ocupa cu asa ceva,
Cred si eu, ca doar dormea. Ca orice om cuminte, noaptea te ocupi cu dormitul.
Dupa alte doua ore, deja ma gandesc la varianta dormitului in masina sau sa ma intorc la spital, sa dorm pe un scaun acolo.
Dar, la 2 jumatate am gasit un hotel care ne-a primit, avand cateva pentru rezerva sau cateva persoane care au renuntat la cazare.
Dimineata am luat micul dejun intr-o sala plina cu batrani, cu Angela Similea cantand in surdina la ...la timpul in care simteam ca sunt transbordata, nu m-as mira sa fi fost un magnetofon.
Hotelul si restaurantul era scos din bucla timpului si imi sugera suav ca ma aflu in anii '80. Sigur ca da, nu va povestesc despre parfumul din camera sau despre cum arata, e suficient sa faceti o incursiune in memorie, cei care nu sunteti nascuti atunci sau dupa. Preturile sunt actualizate, ancorate in realitatea anului 2o11. Oricum, as fi platit oricat pentru un pat. Chiar si pentru un fotoliu mai moale.
Cafea nu am mai baut, chelnerita a uitat ca am cerut si asa ceva, iar eu nu am mai vrut sa astept.

Nu am vazut in Covasna niciun non-stop, niciun magazin/chiosc/bar de noapte deschis, deci nu e voie sa va apune nici foamea pe-acolo, noaptea, dar nici alte necesitati (care ar putea totusi sa fie rezolvate prin tufisuri sau pe langa garduri, ca nu-i tipenie de om pe acolo).

Partea pozitiva este ca acum cunosc bine orasul, doar am facut 7-8 ture in cele 2 ore din noapte.

1. Corect a lui Cristi zicere...din pacate..Si chiar nu inteleg cum la 2 ore distanta, lumea este altfel...am ajuns de multe ori prin acele locuri, dar in trei judete de pe langa munti, mi-a fost foarte greu sa ma inteleg cu lumea...probabil am eu ceva defect..translatorul poate...sau doar sunt ghinionist ..

2. ma bag si eu ca musca in lapte totusi :)) nu ai gasit persoanele potrivite probabil(ganguritu) in aceea zona si cleo vb impecabil lb maghiara cu accent si fara defecte asa ca ma indoiesc ca nu a fost inteleasa :))) problema este alta serviciile din romania in general lasa de dorit :))

3. Cristi,
    nu, nu am intampinat problema asta. Da' nush ce-o fi fost, ceasul rau pisica neagra?

4. ganguritu,
    sunt de o viata aici, problema asta nu o am, sa nu ma inteleg...ba s-ar zice ca-s pe jumatate unguroaica. Doar s-ar zice, pentru ca abia acum, cand caut ceva sorginte ungureasca in mine, constat dezamagita ca...ntz! sunt romanca verde. Si-asa bine mi-ar fi prins de data asta sa fi avuuuut...for future. Da', na! Nu le poti avea pe toate. :)))

5. Aniko,
    asta zic si eu, ca li se cam rupea de mine, nu s-au straduit destul. Dupa cum am vazut, e sezonul cu batrani la tratamente. Ca eu atatia la un loc n-am mai vazut, asa cum am vazut la restaurant,la micul dejun.
    Acolo ne-om inmuia si noi oasele candva, poate ;))

6. Şi totuşi, Covasna e un oraş destul de măricel! Înseamnă că îi cam doare-n bască de... turism.

7. receptionera, de unde ne-am cazat, a sugerat ca este posibil sa nu fi primit camera in alta parte pentru ca a fost vorba doar de o noapte...tot supozitii si acum nici nu mai conteaza.
    zic la fel, delasare.

8. sa nu intelegi ca as avea ceva impotriva unor nationalitati, dar nu mi se pare corect, ca in tara ta sa nu te pori intelege cu lumea, si asta nu din nestiinta, ci din rautate...cel putin asa mi s-a parut mie..