Daca dragoste nu e...nu-i nimic.

vineri, 1 octombrie 2010

La service...

Dacă pentru bărbaţi ménage à trois înseamnă el, ea şi maşina, pentru femei, femeile ca mine, maşina nu intră în aria dragostei şi rămâne în cea a utilităţii.

Datorită mie şi celor ca mine bărbaţii beneficiază de un spectacol pe cinste atunci când moa are treabă la service. Dacă credeţi că e uşor...vă contrazic.

Când am aflat că sunt nevoită să merg singură în service m-am întristat tare, e ca şi cum te aruncă cineva la tigri siberieni. Aveam idee doar aproximativ despre locul în care se află service-ul...mă întâlnesc cu un prieten şi-l întreb dacă n-are cunoscuţi pe-acolo...N-are dar "fată, ascultă-mă ce-ţi zic , e mult mai bine singură decât însoţită de bărbat, acolo". Mi-am amintit că în casă consoarta mea amintea de unul Ghiţă...îmi "suflec mânecile", respir adânc şi iau "drumul mătăsii" la service...Nu! Ghiţă nu mă aştepta la portiţă şi asta doar pentru că habar nu avea de existenţa mea. Buuuuunnn...întreb peste tot, cine-i Ghiţă şi cum arată...dau de Ghiţă...un tip masiv...munca în atelier s-a oprit pe moment, linişte mare...teritoriul invadat...priviri ciudate...pline cu ulei de motor...

"Dl. Ghiţă, eu sunt soţia lui X şi nu ştiu cum să vă spun, din acest moment o să-mi deveniţi cel mai bun prieten, alături de instalator, electrician şi tâmplar pentru că eu de aici nu mai plec până nu mă ajutaţi cu maşina"...El siderat "dar unde este X-husbandul"..."ooooo n-aş putea să vă spun pentru că nu suntem chiar atât de intimi"...şi-aşa, lipită ca marca de scrisoare a început aventura mea în service...Totul a devenit foarte uşor, reviziile tehnice rezolvate cu lăsat cheia, talonul şi plata la primirea maşinii...fără cozi , fără să mai aud limbaj injurios ca bujii, filtre şi altele, pentru că vă zic eu, oamenii din service nu vorbesc ardeleneşte ca să înţeleg şi eu...Dl.Ghiţă mă mai certa uneori, pentru că lăsam maşina într-un hal de degradare, sigur ca da, nesesizat din partea mea...săracul Ghiţă câte n-a văzut la maşina mea...odată chiar mă întreba dojenitor "Doamnă, dar dumneavoastră nu auziţi cum sunăăăă"?...cum să nu aud, că nu sunt surdă? Dar ce să fac dacă mie toate îmi sunau bine !?
Dragostea cu Ghiţă mi s-a destrămat când mi-am luat maşină nouă şi a trebuit să mă prezint la service-ul autorizat...
Şi m-am prezentat...
Mult mai târziu decât ar fi trebuit, desigur.
Nu sunt blondă sub acoperire...dar nu vreau să învăţ nimic despre maşină...
Nici tipul care m-a luat în primire nu ştia ardeleneşte...iar injuraturi: bujii, frâne, filtre, ulei de nu ştiu care...brrr

Domnilor de la service, nu mă mai certaţi că nu m-am schimbat în 12 ani de când conduc, nu mă schimb nici de-acum încolo...mă ţin tare!

...pentru toţi bărbaţii care au o milă mai mare pentru maşina mea, decât pentru mine, pentru moa...o biată femeie fragilă scăpată din lanţuri în lumea bărbaţilor burtoşi plini de ulei de motor, a celor care îţi explică cu priviri ucigătoare că oglinda retrovizoare nu este pentru a te ruja...deşi, zău dacă aveam eu ruj pe buze...sau avea legătură respectiva oglindă cu partea electrică la care repara de zor respectivul...că doar nu credeţi că voiam oglindă cu leduri.

5 comentarii:

  1. LOL Deci la asta te refereai cand spuneai "farmecul femeilor mature"? Continua, nu te lasa intimidata sau necajita de mine. Suna foarte original ceea ce scrii.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)
    of dewolf...vrei sa lasi tu prejudecatile la usa? Sa poti intra linistit. S-ar putea sa-ti placa.

    Pentru mine este plictisitoare dragostea cu nabadai, de genul "te-as iubi de te-as omori"...
    noi alegem pe cine citim, iar cand citim lasam bata de baseball din mana, pentru ca mana prinde cartea sufletului.

    RăspundețiȘtergere
  3. :) eiii… frumos scris; ai umor; adevarul e ca in ziua de azi mersul la service e o aventura pentru oricine nu doar pentru femei; pentru femei poate aduce oleaca de adrenalina in plus; iar pentru barbati un car de nervi…
    iar cu limbile astea straine e ca si cu concediul in strainatate, nu trebuie neaparat sa cunosti limba locala dar e bine sa mai rupi cate ceva pe langa ardeleneste, ca sa nu te ia toti “de sus”… :)

    RăspundețiȘtergere
  4. :)ei, mosule
    sa nu te lasi inselat de aparente.
    Daca esti atent cine sunt prietenii mei (instalatorul,electricianul, etc) iti dai seama cate alte limbaje trebuie sa cunosc. Trebuie sa retii :"nu sunt blonda sub acoperite" si "nu vreau"...pentru ca atunci cand nu cunosc ceva in mod cert "sun un prieten" ca sa imi confirme deciziile. De felul meu trebuie sa am confirmarea omului de incredere. De felul meu sunt foarte atenta cum gestionez resursele(am primit bonus la factura de ITP :))...am strategiile mele de a face barbatii de la service sa se simta puternici lasandu-i sa-mi faca o favoare. Orgoliu?...ceva ce cauzeaza.
    Pentru turism mai am alte doua limbi cu care ma ajut chiar foarte bine...:)
    Insa, umorul si autoironia...eheeei, prieteni de nadejde.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine k n-ai mers cu frina de mina trasa.

    RăspundețiȘtergere