Daca dragoste nu e...nu-i nimic.

duminică, 31 octombrie 2010

Herta si Amos

Ei bine daca atunci cand am citit-o pe Herta Muller tensiunea mi-a scazut pana mi s-au racit sentimentele, daca ea m-a facut sa simt cum lumea se imparte intre Eu si Lumea in care se afla ceilalti, daca ea m-a facut sa simt neputinta acomodarii cu sine prin faptul ca orice loc in care s-a aflat protagonista cartii Calatorie intr-un picior o facea sa tanjeasca dupa "celalat" loc, impresia creata ca oriunde ar fi isi doreste "celalalt" loc, chiar si atunci cand se afla in "celalalt" loc, iar orice loc devine "celalat" prin absenta (oare se intelege ceva? :) ), ei bine la Amos Oz alta-i treaba.

Amos Oz e tipul meu, te face sa simti, sa-ti fiarba sangele in tine, sa razi , sa-ti amintesti cum e sa te chinuie iubirea, cum e sa te doara iubirea, cum este iubirea... sa zambesti la comicul de situatie...ce mai, totul este incandescent. Amos bucatareste prin suflet cu adevarat, pana la sange, cu finete, cu umor. Atinge...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu