Daca dragoste nu e...nu-i nimic.

marți, 26 aprilie 2011

Românii au talent

Căutând pe site-uri niscavai ştiri online, după ce am citit titlurile, văd articolul de fond referitor la căştigătorul concursului 'Românii au talent'. Cum era destul de scurt, citesc şi cele câteva comentarii. Niciunul nu îi era favorabil câştigătorului, un cântăreţ de hip hop. 

Nu am urmărit finala, spre sfârşitul concursului am văzut ultimul concurent, exact pe viitorul câştigător. Nu ştiu cine e, ce poveste are, am înţeles din context că a avut o viaţă grea. Sigur, la sfârşit au dat secvenţe pe scurt din fiecare prestaţie, iar eu personal am spus tare: 'ăsta nu va câştiga'.

Surprinzător a câştigat. Când l-au anunţat câştigător nu am fost nici bucuroasă, dar nici dezamăgită. Dacă au ajuns în finală, toţi erau buni. Categoric, toţi cu un talent. Cum aria de evoluţie a fost diferită în mare parte, greu să spui care a fost mai bun. Când compari, ai elemente similare. Nu a fost cazul. Dans la bară, hip hop, barman, cântăreţi de genuri diferite, jucător cu mingea etc. Ce compari?

Cei care n-au votat se plâng acum că românii proşti nu au votat talentul, ci cazul social. Spunea un comentator că dacă ar fi băut 3 pahare cânta şi dansa chiar mai bine decât băiatul ăsta. Totuşi, cel care s-a prezentat acolo nu a fost comentatorul.

Ce s-a votat? Cum a votat românul?
Românul a votat cu inima! Băiatul ăla a găsit cheiţa potrivită, le-a cântat românilor: fii mândru că eşti român, ridică-te, eşti bun. eşti frumos, ai rădăcini, români fiţi uniţi, Dumnezeu te vede, etc.
Nici n-a mai contat că a fost hip hop, un stil fără largă audienţă, un stil care e importat.
A contat mesajul!

Ce au auzit românii în ultima vreme, de la cei pe care i-au votat? 
'popor de mâna a doua'
'popor care taie frunze la câini'
'leneşi' etc.

De aceea cred că a fost o alegere inteligentă. A meritat! Când participi, vrei să câştigi.
Armele au fost corecte.

Nu mi-au plăcut niciodată cei care fluieră de pe margine!

14 comentarii:

  1. Sophie, traim in Romania. Conteaza cine numara voturile, nu numarul de voturi...Ma refer numai la concursul asta, of course. Orice asemanare cu alta numaratoare de voturi este pur intamplatoare. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Părerea mea este că a fost doar puţină propagandă , ca de fiecare dată , câştigători aleşi pe criterii predefinite.
    Nu cred nici în ruptul capului şi nimeni nu mă poate contrazice că dacă voturile telespectatorilor ar fi contat aceasta ar fi fost ordinea.În nici un caz. Toţi trei au fost deosebiţi ,nimic de zis , dar totuşi ordinea talentelor ,dacă asta ar fi contat era alta. Se poate trage foarte uşor această concluzie din comentariile de pe diferite site-uri , care dealtfel sunt scrise în parte şi de către unii care au votat şi au rămas dezamăgiţi de deznodământ.
    Tind să cred ca mai de fiecare dată voturile telespectatorilor contează doar în statisticile firmelor de telefonie.
    Părerea mea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cristi,
    prima editie din Dansez pentru tine si ceva din a doua am urmarit si eu...cert este ca niciodata nu mi s-a parut sa castige cei mai buni dansatori.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bianca,
    pai nu? :)) Concursul e concurs!

    RăspundețiȘtergere
  5. SoriN,
    cand se cauta in mod real talentul, nu se lasa alegerea la mana diletantilor.
    Cand vrei si audienta, bagi la inaintare 'boborul'.

    Parerea mea! :)
    Cum era aia? Paine si circ?
    Mno, cam asta e treaba.
    Partea buna e ca am vazut cativa romani talentati.
    As fi votat fetita de 7 ani.

    RăspundețiȘtergere
  6. Despre talente şi spectacol jos pălăria sau ca să îl citez pe Andi : Mă înclin ! deznodământul a fost problema .
    Aproape toţi finaliştii au fost reale talente , chiar şi Adrian căştigătorul concursului . L-am văzut şi azi într-un interviu în care citea versuri compuse de el (jos pălăria din nou !) şi totuşi cam prea multă propagandă şi laudă la adresa unora de care a depins.
    Oricum este un început şi dacă va continua măcar aşa vom şti că avem şi români "frumoşi" în ţara asta .
    Eu aş fi votat Ianău pentru talentul deosebit.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu am votat hip-hop-erul desi nu sunt un fan inrait al genului muzical. Adevarul e ca a fost singurul participant care a avut un mesaj clar.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sorin,
    sotul meu a auzit ceva mai devreme, la stiri, despre Ţuţu şi mă întreabă dacă ştiu ce a făcut în spectacol, adică cu ce anume s-a ocupat el acolo? Când îi spun că hip hop,mirat spune'da cum dracu a câştigat?'. Iar el nu vorbeşte urât aproape niciodată. :)) Începe să-mi placă! Ăsta e românul, luat de val, apoi urlă că are rău de mare :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Tudor,
    iţi spun sincer, rămân la părerea mea, a meritat premiul ! :)) A speculat, a gândit, a funcţionat, a câştigat!

    RăspundețiȘtergere
  10. Esenţa concursului este omul spectacol , omul care te lasă cu gura căscată , fără să clipeşti când descoperi talentul lui.
    Dacă Ţuţu a speculat , a gândit şi a funcţionat nimic de zis dar tare mă tem că astea au venit din altă parte totuşi.
    Nu sunt cârcotaş dar mă indispun favoritismele în numele unor cauze nobile . Având în vedere situaţia lui şi posibilitatea lansării cu succes pe mai departe este cel mai îndreptăţit dar totuşi talentul aparţine altuia care are posibilitatea lansării fără a câştiga concursul . Asta este ideea !
    Meritul lui este mai mult ambiţia decât talentul.

    Şi totuşi după toate astea sunt mulţumit că a câştigat pentru că va avea un viitor şi probabil a meritat investiţia.

    RăspundețiȘtergere
  11. Iti respect parerea, dar oare el a fost cel mai mare talent din concurs? Si daca a castigat, el ne reprezinta pe noi, romanii? Nu poti spune ca a castigat cel mai talentat. A castigat pentru ca asa e romanul prost, i se da sa voteze ceva, si ajunge sa voteze altceva.

    RăspundețiȘtergere
  12. loopoo,
    deja mi-am exprimat o alta dorita pentru castigator, dar nu contest deloc castigatorul real al concursului. I-a facut pe romani sa-l voteze, deci e bun. El si-a facut treaba perfect. Talentul de la acest concurs nu trebuie si nici nu poate sa ne reprezinte pe toti! Cum ar putea?
    Si nici de departe n-as judeca romanii care au votat, sub nicio forma nu sunt de acord ca sunt prosti. Au votat ce i-a impresionat! EU NU AM VOTAT! Cum as putea sa-i judec pe altii care au facut-o? Si sa-i mai si cert ca n-au votat ce-mi place mie...

    RăspundețiȘtergere
  13. :) ideea este ca genul muzical are iarasi un vad mare la noi cum era la inceput cand a aparut genul muzical in romania sunt destul de multi fani apoi este categoria care au fost impresionati de versuri ca avea un mesaj clar nu se compara cu cheloo de ex ala arde :) in cuvinte ,in bransa :)dar cred ca majoritate voturilor le-a obtinut ca este un baiat simplu orfan si care nici el nu credea ca v-a castiga pana la urmA caci el nu a castigat nimic pana acum :) asa este erau altii mai buni cum s-au facut votarile cum s-au numarat pana la urma asta este ... este un show , un concurs next:) in norvegia la un concurs similar un roman a uimit pe toata lumea cu faptul ca el canta la pian compozitie proprie minunat :) aici probabil nici nu il selectau e mult de zis oricum:)

    RăspundețiȘtergere